تاریخ : دوشنبه 31 تير 1392
کد 39554

دیدار هیئت تشکل های آزادی قره باغ از موسسه فرهنگی و بین المللی آران

سران تشکل های آزادی قره باغ پنج شنبه گذشته از موسسه بین المللی آران دیدار کردند. در این دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند

 

خبرگزاری آران/سرویس آذربایجان

سران تشکل های آزادی قره باغ پنج شنبه گذشته از موسسه بین المللی آران دیدار کردند. در این دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند .

به گزارش آران نیوز ، دکتر محمدعلی متفکر آزاد، رئیس هیئت مدیره موسسه مطالعات بین المللی آران در ابتدای این جلسه به مهمانان آذربایجانی خیر مقدم گفت و فلسفه وجودی این موسسه را زمینه سازی برای تقویت روابط فرهنگی بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان اعلام نمود.

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با قرائت شعری از شهریار در مدح قفقاز به میهمانان اسلام خواه آذربایجانی خیر مقدم گفت و با گرمی از میهمانان آذربایجانی استقبال کرد .

وی همچنین با نقل شعری از شهریار رود ارس را به شمشیری تشیبه  کرد که قفقاز را از ایران جدا کرده است .

وی با مقایسه شرایط جمهوری اسلامی ایران در ابتدای پیروزی انقلاب در سال 1357 و شروع جنگ تحمیلی توسط عراق با شرایط کنونی جمهوری آذربایجان، شرایط سال 1979 ایران را به استقلال آذربایجان تشبیه کرد و با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در آن زمان در شرایط بسیار بدی بود گفت:  جوانان ایرانی با شعار الله اکبر اجازه ندادند که یک وحب از خاک ایران به دست بیگانگان بیافتد.

وی با بیان این که روحیه مبارزه در بین مردم قره باغ وجود دارد؛ گفت: اگر قرار بود خاک آذربایجان از راه مذاکره بازپس گرفته شود، اکنون باید خاک فلسطین و بلندی های جولان نیز به مردم این کشور بازگردادنده شده بود .

وی با بیان این که در ابتدای جنگ ایران و عراق، بنی صدر، رئیس جمهور خائن ایران به جوانان اجازه مبارزه نمی داد گفت: ولی جوانان ایرانی بدون توجه به مواضع رئیس جمهور سینه خود را در مقابل دشمنان کشور سپر کردند و برای مبارزه با کشور متجاوز راهی جبهه های جنگ شدند .

این نماینده مجلس  با بیان اشتراکات دینی ، زبانی و فرهنگی بین ملت ایران و جمهوری آذربایجان افزود: ما یک امتیم ولی بعضی بد خواهان با استفاده از رسانه های وابسته به خود می خواهند روابط دو ملت را تضعیف کنند تا سیاست های خود را به پیش ببرند .

در ادامه این جلسه محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به خاطرات حضور خود در کشور  آذربایجان به کمک های بی دریغ جمهوری اسلامی تاکید کرد و این مطلب را یادآور شد که خود در صدر گروهی به کمک پناهندگان قره باغی در منطقه ایمشلی رفته بود .

این نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین  به کمک های  همه جانبه ایران به دولت و نظامیان  جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد .

در ادامه این دیدار افخمی نماینده شهر ملکان با بیان یک خاطره از مجاهدین ایرانی که در قره باغ به جوانان آذری آموزش نظامی می دادند ، مانع اصلی حل مسئله قره باغ را عدم تمایل  دولت باکو به بازپس گیری آن دانست .

همچنین عاکف نقی رئیس تشکیلات آزادی قره باغ با اشاره به نقش شوروی در تضعیف روابط ایران و آذربایجان تاکید کرد:  حکومت شوروی با سلطه 200 ساله خود تلاش کرده است مردم آذربایجان را از ایران و فرهنگ ایرانی دور کند .

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص قره باغ و تاکید ایشان به این که قره باغ جزءخاک اسلام است.گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف اشغالگری در سراسر جهان است. علی الخصوص قره باغ که اهالی آن مسلمان، همزبان و از خودشان هستند.

در انتهای این جلسه آقای علیرضا منادی نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به سابقه تاریخی منطقه قفقاز خطاب به مهمانان آذربایجانی گفت: ما شما عزیزان را از خود  می دانیم و مرز های جغرافیایی نمی تواند مردم دو کشور را از هم جدا کند.

وی همچنین رهبری ولایت فقیه را موجب امنیت ایران و مانع وابستگی آن به استکبار جهانی دانست و رمز آزادی قره باغ را ایمان، اعتقاد قلبی و اعتماد به خدا و رهبری آیت الله خامنه ای دانست./خ

پایان پیام.

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 31 تير 1392
captcha refresh